fredag 28. august 2009

Lenge siden jeg blogget sist./Længe siden jeg sidst blogget.


Jeg har ikke strikket så mye i sommer, men det blir jo likevel til noen småting. Jeg strikker på denne Dropsjakken til meg selv, men det tar litt tid, da den er på pinne 3 og pga. jeg strikker på en del andre ting også./Jeg har ikke strikket så meget i sommer, men der kommer alligevel nogen småtin fra mine strikkepinde. Jeg strikker på denne cardiganen fra Drops, men det går lidt langsomt da den er på pind 3 og så strikker jeg jo ikke kun på den.
Ellers så har jeg prøvd meg på dominostrikk. Jeg kjøpte boka Dominostrikk av Vivian Høxbro, og da strikket jeg et sitteunderlag. Det er strikket i naturgarn fra Viking Garn (det brune) og det lyse og svarte er Iglo fra Europris. Naturgarnet er utroligt mykt. Og det ble også til et par gryteklyter i restegarn. Begge delene er tovet i vaskemaskinen på 60 grader uten vaskepulver og sammen med en olabukse. Begge delene var bidrag til garn-cupen påforumet på www.dinhobby.no /Jeg har prøvet dominostrik. Jeg købte Vivian Høxbro's bog: Dominostrik. Og strikkede jeg et siddeunderlag. Det brune garn er Naturgarn fra Viking garn og det er utroligt blødt. Det lyse og sorte er Iglo fra diskountbutikskæden Europris, og er meget hårdere. Jeg har også strikket et par grydelapper i reste garn. Begge dele er filtet i vaskemaskinen på 60 grader, uden vaskepulver og sammen med en cowboybukse. Begge dele er bidrag til garncupen på forumet på www.dinhobby.no

Jeg har også strikket en dukkekjole. Oppskriften er hentet fra boka "Strikk dukkeklær" av Målfrid Gausel. Den er strikket i Mandarin Petit fra Sandnes Garn. /Jeg har også strikket en dukkekjole, opskriften er fra bogen "Strikk dukkeklær" af Målfrid Gausel, og er strikket i Mandarin Petit fra Sandnes Garn.

Grytekluter strikket på rundpinne blir tykke og gode, og er et greit "gå bort"-strikketøy. Denne gangen har jeg strikket et par med hjerter, og heklet rundt til slutt. Den er strikket i billig bomull fra Bilka, og er strikket på pinne 3. Jeg la opp 100 masker./Grydelapper strikket på rundpind bliver tykke og gode, og det er et fint "gå i byen"-strikketøj. Denne gang er det med hjerter på, og så har jeg hæklet rundt til sidst. De er strikket i bomuldsgarn fra Bilka. De er strikket på pind 3 og jeg lagde 100 masker op.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails