fredag 28. august 2009

Et anfall av husmor.

For 2 uker siden lekte jeg husmor. Jeg kokte gele av hvit rips./For 2 uger siden legede jeg husmor og kogte gele af hvid rips.


Jeg kokte også granskuddssirup, vi har snakket om det en stund, men ville vente til der var litt smak i granskuddene. Så jeg plukket en 10l. bøtte med granskudd, og satte dem til koking, og de sto og trakk i ca. 10timer. /Jeg kogte også granskudssirup, så jeg plukkede en spandfuld med granskud og kokte dem, de skal trække i ca. 10 timer.

Så silte jeg fra granskudene og og lot væsken stå til søndag. Hvor jeg begynte å koke inn væsken/Jeg silede grandskudene fra, og lod væsken stå til søndag, hvor jeg begyndte at koge den ind.

Etter ca. 4timers koking tilsatte jeg sukker og lot sirupen kjøle ned før jeg heldte den på glass./Efter at have kogt i ca. 4 timer, tilsatte jeg sukker og lod den blive koldere før jeg heldte den på glas.

Her er sirupen klar til å bli heldt opp.

Søndag lagde jeg også pizzasnurer. Steinar lagde pizza om lørdagen, og av resten av pizzafyllet brukte jeg til pizzasnurere/Jeg lavede pizzasnegle af resterne fra Steinars pizza-bagning om lørdagen.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails