torsdag 10. desember 2009

Julegodter


I går kveld laget jeg julegodter. Hvert år MÅ jeg lage fyldte dadler og rusk-om-snusk.
Fyldte dadler:

Jeg fjerner stenen fra dadlerne og fylder marsipan inneni.

Og så dypper jeg den tykke enden i sjokolade, og setter dem kalt til dagen etter.

Rusk-om-snusk:

Dette julegodter fant vi på da jeg var liten, for når vi var ferdige med å lage julegodter, så blandet vi alle restene sammen i sjokoladeresterne, og det ble kjempegodt, så det må jeg lave hvert år.

Først så deler jeg fiken, dadler, aprikoser, rosiner og valnøt i små biter, og blanner til slutt litt kokos i.

Og så smelter jeg sjokolade.
Og til slutt blander jeg fyllet i sjokoladen, og der skal være 1,5 til 1,75 gang mer fyll enn sjokolade. Og setter det på en plate med matpapir med en teskje.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails