lørdag 11. juli 2009

Endelig ferdig/Endelig færdig.

Da har jeg endelig fått montert denne røde strikkjakke./Da har jeg endelig fået monteret denne røde strikketrøje.


Denne jakken har en spesiel historie. Mamma strikket i 1986/1987 en jakke til meg, som så mye finere ut på bildet enn i virkeligheten, den satt ikke godt. Så jeg rekte det opp og strikket denne, på oppskriften som lå i posen sto der 1987. Jeg hadde strikket begge forstykkene, ryggen og syet det sammen, begge ermene var også strikke, men ikke syet sammen, det var strikke på to pinner. Og jeg fant ut at hvis jeg lagde litt brede kanter foran, så passet den stadig. Så jeg sydde sammen ermene og sydde dem på jakken, og så fant jeg ut (i samråd med Tove) at hvis jeg heklet kanten foran, så kunne jeg gradere bredde oppover. Så jeg heklet staver, og forstykket er ca dobbelt så bredd ned som oppe ved halsen. Og nå har jeg en god og varm "hjemmejakke"./Denne trøje har en spesiel historie. Mor strikkede en trøje til mig i 1986/1987, men den så meget pænere ud på billede end i virkeligheden, for den sad ikke godt. Så jeg trævlede den op igen og strikkede selv denne trøje. Jeg strikkede ryggen og begge forstykkerne og syede dem sammen, og så strikkede jeg begge ærmerne, men de ble ikke syet sammen (de var strikket på 2 pinde), og så blev trøjen liggende. Nu i foråret fandt jeg den frem, og den har overlevet 4 flyttelæs. Jeg syede ærmerne sammen, og monterede dem på trøjen, og hvis jeg bare lavede en lidt bred kant foran, så passede trøjen stadig, og i samråd med Tove, så fandt jeg ud at jeg kunne hækle kanten foran, for da kunne jeg gradere breden. Jeg hæklede stangmasker og kanten er ca. dobbelt så bred nede som oppe med halsen. Nu har jeg en god og varm "hjemmetrøje".

Garn: En blanding af uld og bomuld købt i Brugsen for mange år siden. Garnet er Italiensk.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails