fredag 30. april 2010

Nytt gjestehus på Gjerberg.

Om onsdagen ringte gubben hjem fra jobben, han hadde i en pause sett på finn, og funnet en campingvogn, som jeg bare måtte gå inn og se på, som sagt så gjort. Vi ble på telefonen enige om at han skulle ringe til selgeren, og noen få minutter senere ringte gubben til meg igjen: "Hiv deg i bilen, så drar vi og ser på den, for der er flere som er interessert", sa gubben. "Men" sa jeg, "jeg må i fjøset først til Lambi, og så må de andre sauene ha lit å spise også". "Ja, men du greier vel å være i byen om en time" sa gubben. Og da var det bare å hive seg rundt, spurte i fjøset og en tur innenom dusjen, før jeg satt i bilen og kjørte sørvest over, for å møte gubben. Vi reiste og så på vogna, og før vi dro hjem, hadde vi kjøpt en "ny" campingvogn. Det er en Knaus Südwind fra 1989, så den er jo ikke ny, men er grådig pen innvendig, utover noen flekker på putene, og vi kunne ikke skjønne at der har vært noe vannlekasje i den :o)

Og i dag hentet gubben så campingvogna, og i morgen skal jeg begynne å vaske, for den må vaskes grundig.

I onsdags ringede Steinar hjem til mig, og sagde, at han havde fundet en campingvogn på nettet, som jeg bare var nød til at se på. Jeg gik ind og så på den, og vi blev enige om, at han skulle ringe til sælgeren. Kun nogle få minutter senere ringede han tilbage til mig, og sagde, at vi kunne komme og se på den med det samme, og da var kl. 15.30. Men så er det lige, at vi har nogle får, og ikke mindst Lambi, som skal have mad, så jeg måtte skynde mig i stalden og fodre får og lille Lambi, før jeg løb mig i bad og kørte til Sarpsborg, hvor jeg skulle hente Steinar, som var færdig på arbejde. Vi kørte derefter og så på campingvognen, og før vi kørte hjem igen, havde vi købt en ny campingvogn, som Steinar hentede i dag. Så nu står den ude i gården. I morgen skal jeg så have den gjort ren, for selvom den er meget pæn, der er kun nogle pletter på puderne, som jeg regner med, jeg kan rense væk, så skal den gøres ordentlig ren. Og så må jeg sortere i det vi har i den gamle campingvogn, for der er lidt mindre skabsplads, da det viste sig, at skabene i soveenden, var en køye *ler* Det tror jeg ikke sælgeren vidste, men nu havde han jo heller ikke brugt campingvognen, som han købte på impuls sidste sommer.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails