lørdag 11. juli 2009

Hva har så kommet fra strikkepinnene den siste tiden?

Jeg strikker jo hele tiden, men er veldig dårlig til å legge det ut i bloggen min. Men her kommer i hvertfall det som har blitt ferdig siden forrige innlegg./Jeg strikker hele tiden, men er forfærdelig dårlig til at få lagt billeder ud i bloggen. Men her kommer i hvertfald det som er blevet færdig siden forrige indlæg.

På Dinhobby.no/forum har vi en garncup, hvor der kommer nye oppgaver annenhver uke, og man kan max lage to bidrag, og her er noen av bidragene mine./På det norske hobbyforum www.dinhobby.no/forum har en garncup gående, og der kommer der nye opgaver hveranden uge, og man kan kun lave to bidrag.

Denne oppgaven var: Lag en bruksgjenstand til kjøkken eller badet./Denne opgave var: Lav en brugsgenstand til køkken eller badeværelset.


Jeg lagde følgende:
En smekk/En hagesmæk.
Garn: rester af tykt bomuldsgarn.


En brødkurv:
Garn: MorAase ullgarn fra Rema 1000.






En annen oppgave lød/En anden opgave lød: Bruk enten 13 perler eller 3 knapper.


Jeg lagde følgende:
Et par pulsvarmere med perler på. Da trekkes perlene på garnet før man begynner å strikke./Et par håndledsvarmere med perler på. Perlerne trækkes på garnet før man begynder at strikke.
Garn: Tynn Inca alpakka.


Og så lagde jeg et par tøfler, som er tovet i vaskemaskinen og deretter pyntet med bl.a. hekleblomster med knapper i midten./Og så lavede jeg et par tøfler som er filtet i vaskemaskinen og bagefter pyntet med bl.a. hæklede blomster med knapper i midten.
Garn: MorAase fra Rema 1000, og rester av sort superwash garn.



En tredje oppgave var: Produktet skal toves, og innholde fargene rosa og grønn./Produktet skal filtes og indeholde farverne lyserød og grøn.

Da strikket jeg et sitteunderlag som jeg broderte en blomsterranke på og heklet en kant med fastmasker rundt./Da strikkede jeg et siddeunderlag, som jeg brodere en blomsterranke på og hæklede en kant med fastmasker rundt.
Garn: Strikket i dobbelt MorAase fra Rema 1000, det grønne er også MorAase, og det rosa er fritidsgarn fra Sandnes Garn.



En fjerde oppgave var: Å finne inspirasjon i et bilde av en blomst, fargerne går i rosa og grønnt./At finde inspiration i et billede af en blomst, farverne går i lyserødt og grønt.


Da lagde jeg bladskjerftet fra Hendes Verden/Da lavede jeg bladtørklædet fra http://www.hendesverden.dk/. Her er oppskriften: http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/silketorklade-med-bladmonster-2309/
Garn: håndfarget Silke-Alpakka fra Du store Alpakka.



Den oppgaven som kjører nå lyder som så: Bruk minst to av fargene blå, grønn og hvit, og max en annen farge./Brug mindst to af farverne blå, grøn og hvid, og max en anden farve.


Da strikket jeg en babylue, oppskriften er fra Hendesverden/Jeg strikkede bl.a. en djævlehue, opskriften er fra Hendes Verden http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/stribet-djavlehue-0508/
Garn: rester av babyull.





Og så er jeg igang med enda et bidrag, men det er ikke helt ferdig.

Innimellom har jeg også strikke disse gryteklutene, det er strikke på rundpinne og heklet sammen til slutt./Indimellem har jeg også strikket disse grydelapper, de er strikket på rundpind og hæklet sammen til sidst.

Garn: Mandarin Classic fra Sandnesgarn, 2 nøster rødt og 1,5 nøste hvidt.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails